Nowoczesne technologie szturmem podbijają niemal każdą branżę – a e-commerce, które de facto jest owocem tech-rozwiązań to jedno z tych pól, gdzie te zmiany widać najszybciej i najbardziej. Budzi to pytania, generuje wątpliwości, ale i daje nowe możliwości i otwiera perspektywy. Czy w takiej rzeczywistości znajdzie się miejsce dla tradycyjnych przedstawicieli handlowych, czy też ich rola już wkrótce będzie reliktem przeszłości? Sprawdźmy!
- Co niepokoi handlowców w obliczu wdrażania nowoczesnych rozwiązań e-commerce?
- W jaki sposób aplikacje dla przedstawicieli handlowych mogą ułatwić pracę ekspertom w branży?
- Czy jest miejsce dla tradycyjnych przedstawicieli handlowych w handlu na miarę XXI wieku?
Od nawiązywania kontaktów po finalizację transakcji – przedstawiciel handlowy od zawsze był ważnym pionkiem w grze o pozyskanie klientów. Postęp technologiczny wprowadza nowe zasady – nie można ich ignorować.
Co niepokoi handlowców w obliczu wdrażania nowoczesnych rozwiązań e-commerce?
Mówiąc najogólniej – wre wśród handlowców odkąd pojawiły się takie rozwiązania e-commerce, które są w stanie w sposób zautomatyzowany przejąć od nich ogrom obowiązków. Budzi to obawy w odniesieniu do możliwej utraty miejsc pracy. Innym powodem do niepokoju jest ten związany z obawą o zaniknięcie miejsca na personalne interakcje z klientami.
Znamienne jest to, że ma to miejsce głównie w firmach, gdzie nie dokonano jeszcze transformacji cyfrowej, a opór organizacyjny przed nowinkami technologicznymi wynika często z braku niewiedzy na temat możliwości wykorzystania ich potencjałuu.
W jaki sposób aplikacje dla przedstawicieli handlowych mogą ułatwić pracę ekspertom w branży?
Gdy tylko aplikacje dla przedstawicieli handlowych zostaną zinterpretowane przez ekspertów jako szansa na lepszą i bardziej wydajną pracę – zamiast kojarzyć się wyłącznie z synonimem zwolnienia – otwiera to świat możliwości.
Aplikacje mogą wspierać pracę handlowców na wiele różnych sposobów:
- rozwijanie relacji z klientami,
- lepsza personalizacja oferty,
- wsparcie klientów w obsłudze zamówień.
Do tego dochodzą korzyści oczywiste wynikające z oszczędności czasu, czy ułatwienie procesów sprzedażowych. Aby lepiej zrozumieć potencjał drzemiących w aplikacjach dedykowanych dla przedstawicieli handlowych – warto zapoznać się z propozycjami ekspert.biz – jednego z liderów w branży.
Czy jest miejsce dla tradycyjnych przedstawicieli handlowych w handlu na miarę XXI wieku?
Żaden otwarty na nowości przedstawiciel handlowy nie powinien obawiać się nowinek e-commerce w swojej pracy. Wykorzystując ich możliwości może nie tylko nadal pozostać integralnym elementem w procesie sprzedażowym, ale wręcz stać się jego najważniejszym ogniwem – inspirując innych i wnosząc do swojej branży nową jakość.